Markedsføring og kommunikasjon
Fullføringsbetingelser
Markedsføring og kommunikasjon
Det å leve som man lærer er viktig når man først har tatt et standpunkt om å drive og profilere sitt sted som bærekraftig.
Gjesten skal kunne merke det fra det hun kommer til deg til at hun reiser fra deg. En klar anbefaling er å gå gjennom alle deler av virksomheten og sette den inn i et system.
Bruk en sertifisering som hjelp til å strukturere driften.
- Søk om miljøsertifisering, for eksempel Norsk Økoturisme sertifisering.
- Bruk den aktivt i markedsføringen mot potensielle gjester, turoperatører og samarbeidspartnere f eks gjennom det regionale destinasjonsselskapet.
- Inspirerer andre i nærområdet til å gjøre det samme og på så vis bidra til en reell miljøeffekt, og dermed på sikt skape en miljøbevisst reiselivsdestinasjon.
- Budskapet må komme frem i de aktiviteter bedriften foretar seg og i det som legges ut i sosiale medier.
Flatheim får sitt Norsk økoturisme sertifikat tildelt. Foto: HANEN