Hvordan oppnå mer berekraftig fremtid i lokal mat- og drikke produksjon
Section outline
-
Presentasjon av lokal mat og drikke, fremheving av bærekraftige produksjonsmetoder. Hvordan presentere lokal mat og drikke effektivt.
For å opprettholde sin posisjon i markedet må en bedrift være anerkjent og følge forbrukernes krav. I dag er det en økende etterspørsel etter lokale og bærekrafftige produkter og tjenester. Å nå nye markeder krever både tid, informasjon og kunnskap. Løsningen er ofte ulike typer samarbeid.
-
Historiefortelling: produktmerker og markedsføringshistorier - budskapene til en grønn filosofi. Hvordan vise at du er en ansvarlig bedrift som har ideer til en grønn filosofi.
Suksessen til selskapet er basert på et godt omdømme. Det tiltrekker seg nye kunder og pålitelige medarbeidere, hjelper deg med å ligge ett skritt foran konkurrentene og åpner for nye muligheter for forretningsutvikling. Lag og markedsfør historier, inkludert løsninger og prestasjoner mot en grønnere økonomi.
-
Å forstå kundene, deres atferd og behov, samt kundeverdier, er en forutsetning for en vellykket virksomhet. Markedssegmentering og målgrupper er blant de viktigste stadiene i markedsføringsprosessen. Identifiseringen av forbrukergrupper for et produkt eller en tjeneste gjøres før en beslutning tas.
-
Kanaler for å nå kunder - online markedsføringsplattformer Facebook, Instagram, YouTube. Hvordan nå kunder gjennom online markedsføring.
I begynnelsen av 2020 kunne ingen ha forutsett en så rask økning i populariteten til digitale plattformer.
Hver kundegruppe eller segment må velge den mest passende markedsføringskanalen. Din bedrift er der dine potensielle kunder er – henvend deg til dem så bredt som mulig!
-
Utviklingen av en bedrift er basert på kunnskap om hvordan man kan tjene penger ved å planlegge flyten av utgifter og inntekter. Når du tenker på å skape verdi for et produkt eller en tjeneste, må du forstå hvilke ressurser det krever og hva inntektene vil være. Hvis selskapet er i stand til å redusere produksjonskostnadene sammenlignet med konkurrentene, vil det kunne generere ekstra inntekter, eller ved å senke prisen, fremme salg.
-
-
Denne veiledningen er en del av nettkurset «Grønnere frem - tidspraksis i lokal mat- og drikkeproduksjon og tjenestele - verandør SMB-sektoren – innovativ og beste praksisbasert voksenopplæring». Manualen og opplæringskurset vil gi nød - vendig bakgrunnskunnskap og pekepinner til kilder for mer detaljert informasjon.